Moving Audience, Festspielhaus Hellerau, Drážďany
Kultovní vlámský soubor Peeping Tom přináší druhou část trilogie o rodinných příslušnících. V choreografii Moeder Gabriele Carrizo ukazuje tělo jako skladiště vědomých a nevědomých vzpomínek, které splývají a definují, kdo jsme. Vznikají tak neočekávaná spojení na pomezí utrpení, truchlení a oslav, někde mezi stiskem a uvolněním, mezi strukturou a šílenstvím. Život i smrt se tu stávají uměním, vystaveným očím nás všech. Z proudu individuálních pamětí režiséra a performerů, které tvoří tkáň představení, prosvítá paměť univerzální a kolektivní. A ta nás nutí do nepříjemných reflexí významu a odpovědnosti ženství, mateřství, rodičovství.
Moeder následuje po představení Vader o odloučení senilní duše v domově důchodců (Franck Chartier, 2014). Dílo představuje další přirozený krok ve vývoji Peeping Toma a v jeho objevování scénického prostoru, který se v jeho pojetí stává více veřejným a méně jasně definovaným. Další vrstvu abstrakce pak tvoří sofistikovaný světelný design.
Kredity
Režie: Gabriela Carrizo
Asistent režie a dramaturgie: Franck Chartier
Vytvořiili a účinkují: Eurudike De Beul, Maria Carolina Vieira, Marie Gyselbrecht, Brandon Lagaert, Hun-Mok Jung / Quan Bui Ngoc, Yi-Chun Liu, Simon Versnel, Charlotte Clamens
Produkce: Peeping Tom
Koprodukce: Theater im Pfalzbau (Ludwigshafen), Taipei Performing Arts Center (Taipei), KVS - Royal Flemish Theatre (Brussels), Grec Festival de Barcelona / Mercat de les Flors (Barcelona), HELLERAU - European Center for the Arts Dresden, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Maison de la Culture de Bourges / Scène Nationale, La Rose des Vents (Villeneuve d’Ascq), Festival Aperto/Fondazione I Teatri (Reggio Emilia), La Bâtie Festival de Genève.
http://www.peepingtom.be