Migrace, hranice, identita v dnešní Evropě – Pohled umělců
uvádí Francouzský institut
VSTUP ZDARMA  
film debata  

Po sérii přednášek, kdy se k tématu vyjadřovali odborníci z pohledu práva, historie, sociologie, vám nyní představíme, jak vnímají otázku migrace, hranic a identity umělci v současném, ale i historickém kontextu. Srdečně vás zveme na představení několika výjimečných projektů od tří mladých evropských umělců.


Uvedení  
Ke stažení  

Jonathan Rescigno (FR)
fotograf, dokumentarista a vizuální umělec představí svůj poslední filmový projekt Territorial pissing (Značkování teritoria), ve kterém sleduje cestu uprchlíků od maďarsko-srbských hranic až do Berlína. Ale film není pouze dokumentem, Jonathan Rescigno míchá sugestivně archivní záběry, sekvence ze současné doby či záběry s filmů.
www.jorescigno.com

Ronny Trocker (IT)
představí svůj krátkometrážní film Estate (Stav), který byl uveden na několika mezinárodních filmových festivalech krátkého filmu v Sacramentu, Ottawě, Bruselu nebo v Annecy. Ronnyho Trockera k natočení experimentálního filmu Estate inspirovala fotka argentinského fotografa Juana Mediny pro agenturu Reuters z roku 2006, který na svém snímku zachytil vyčerpaného muže černé pleti lezoucího po čtyřech po pláži za všeobecného nezájmu kolem se slunících lidí. Skrze fotku vidíme, jak situaci vidí samotný fotograf. Co se ale děje v hlavě onoho lezoucího muže?
Rozhovor s umělcem – http://yellowbreadshorts.com/2016/09/02/vis-2016-interview-with-ronny-trocker/

Markus Obendorfer (AU)
fotograf, video-umělec a performer a DJ v jedné osobě představí dva své projekty o bunkrech z 2. světové války na výběžku Cap – Ferret:  Autrement on devient Fou (Jinak se zblázníme ».... a Foukauld, La disparition  (Foucauld, zmizení). Na rozdíl od německých bunkrů na pobřeží Normandie, nejsou bunkry na pobřeží Atlantiku vnímány jako památník historických událostí. Podléhají erozi, vlivům slané vody a slunce, jsou součásti turisticky exponovaného pobřeží nebo improvizovanou galerií pro místní graffiti umělce. Historie a současný život bunkrů Markuse natolik inspirovaly, že o nich vytvořil výstavu Disappearance – The Atlantic Wall around Cap Ferret.  Díky ní se seznámil s  Henri Lavrillatem (* 1920), jedním z posledních přímých účastníků výstavby bunkrů, který se podílel na jejich stavbě v rámci nucených prací. Markus s ním natočí rozhovor, ve kterém se vrací k jeho osobnímu příběhu, ale i o jeho současném vnímání těchto bunkrů, jako místa špatných vzpomínek, které se i díky výstavě Markuse Obendorfera postupně vymazávají. Oba projekty vzájemně propojuje a dovršuje třetí výstava realizovaná na bunkerech Cap-Ferret Se souvenir.
www.markusoberndorfer.com

Po představení jednotlivých projektů následuje taneční elektro večírek v kavárně divadla Archa. Jako DJ se představí Markus Obendorfer.

Uvádí Francouzský institut Praha — www.ifp.cz