Rimini Protokoll (Stefan Kaegi) / Thomas Melle / Münchner Kammerspiele – Uncanny Valley (Tísnivé údolí)
Uvádějí Pražský divadelní festival německého jazyka a Divadlo Archa
 
divadlo  

Roboty známe jako pracovní stroje, jako efektivní a precizní vykonavatele našich pokynů. V němec­kém průmyslu se lidem nepodobají, aby se vylou­čily emocionální vazby. Naproti tomu v Asii se už delší dobu vyvíjejí humanoidní roboty, například pro péči o staré osoby nebo jako sexuální partneři. Lidská podoba má usnadnit přijetí stroje v takové funkci. Vzbuzuje ovšem také nedůvěru: Co je člo­věk a co je stroj? Tuto tísnivou podobnost nazývají japonští výzkumníci v oblasti robotizace „Uncanny Valley“.


Uvedení  
Ke stažení  

Pro Tísnivé údolí vytvořil spisovatel a dramatik Thomas Melle animatronického dvojníka. Tento humanoid vystupuje místo autora a klade otázky: Konkuruje si kopie s originálem, nebo si vzájemně pomáhají? Poznává originál díky dvojníkovi lépe sám sebe? Kdo mluví a jaký má program?  

Představení je uváděno v češtině, němčině a angličtině.

Kredity

Námět, scénář, režie: Stefan Kaegi
Text, tělo, hlas: Thomas Melle
Scéna: Evi Bauer
Animatronika: Chiscreatures Filmeffects GmbH
Umělecké zpracování silikonové hlavy / barvy, vlasů: Tommy Opatz
Dramaturgie: Martin Valdés-Stauber
Video Design: Mikko Gaestel
Hudba: Nicolas Neecke
Produkce - Rimini Protokoll Touiring: Epona Hamdan
Světelný design - Rimini Protokoll Touring: Robert Läßig 
Zvuk a video - Rimini Protokoll Touring: Jaromir Zezula    

Produkce Münchner Kammerspiele a koprodukce: Temporada Alta, Berliner Festspiele / Immersion, Feodor Elutine / Moscow / Russia, SPRING Performing Arts Festival Utrecht / The Netherlands, Triennale Teatro dell'Arte, Milano, donaufestival Krems.  

Provozovací práva: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg