Ultima Vez — Mockumentary of a Contemporary Saviour
Režie a choreografie: Wim Vandekeybus
 
tanec divadlo  

Nacházíme se v daleké budoucnosti. Lidstvo dospělo do zlomového okamžiku. Strašlivá síla ničí veškerý život na Zemi. Jedno dítě nicméně pomůže hrstce lidí do bezpečného úkrytu. Život v něm ale není vůbec snadný. A co hůř, tito vyvolení dokonce ani nemohou uniknout životu. Stali se nesmrtelnými, takže ani sebevražda už nenabízí cestu ven. Nejasný vztah s dítětem ve vnějším světě, vnitřní rozpory, kulturní rozdíly a charakteristicky lidské pudy a potřeby vytvářejí prostředí neutuchajícího zmatku. Nade všemi se navíc vznáší stín touhy poddat se ničivému běsnění venku. Ve svém novém divadelně-tanečním představení Mockument o novodobém spasiteli Wim Vandekeybus prostřednictvím sedmi postav představuje břitký obraz imaginární postavy mesiáše.

V sobotu 27.5. uvedeme od 17.30 přednášku Wima Vandekeybuse o principech jeho tvorby. Vstupné 200,- / se vstupenkou na představení zdarma, registrujte si své místo na pokladna@divadloarcha.cz.

 


Uvedení  
Ke stažení  

Další představení v rámci Ultima Vez:

„Wim Vandekeybus v každém ze svých projektů hledá. Každé jeho představení se pouští směrem k neznámému a teď se rozhodl udělat představení vyjadřující k závažným tématům současnosti. V Mockumentu o novodobém spasiteli pracuje s dramatickým textem, který pro inscenaci vznikl. Představí tak divadelní narativ, ne typický pro jeho dřívější choreografie. Vedle tanečníků obsadil i klasické herce. O jeho vidění současného světa bude osobně diskutovat po každém představení“, říká Ondřej Hrab, ředitel Archy.

Ultima Vez v Arše pravidelně hostuje od roku 1995, od té doby mají čeští diváci možnost sledovat tvorbu jednoho z nejvýznamnějších světových choreografů i jeho uvažování o současném tanci. Vandekeybus založil soubor v roce 1986. Jeho tvorba je charakteristická radikálním pohybovým divadlem plným konfrontací, výbušnosti, emocí a energie, jehož hnacím motorem je konflikt, síla, instinkt, vášeň, „imaginární katastrofa“ a rozpor mezi přitažlivostí a odtažitostí. V jeho představeních se prolínají tanec, hudba, divadlo, projekce, hudba a světlo v jeden celek, pokaždé však v jiné podobě. To umožňují i četné spolupráce s řadou performerů a tvůrců napříč žánry. Významnou roli v projektech Ultimy Vez hraje autorská hudba a zvukový doprovod, kterou v minulosti k choreografiím vytvořili Peter Vermeersch, Thierry De Mey, Marc Ribot, Eavesdropper, David Eugene Edwards, Daan, Arno, Charo Calvo, Mauro Pawlowski, Roland Van Campenhout, Elko Blijweert nebo David Byrne. V roce 2015 uvedl Vandekeybus premiéru svého prvního celovečerního filmu Galloping Mind s Jerry Killickem v jedné z hlavních rolí, který byl uveden i na festivalu v Karlových Varech. Minulý rok do kin vstoupil dokument WIM v režii Vandekeybusovi sestry Lut Vandekeybus.  

 

Reportáž v pořadu Události v Kultuře — Česká televize, 27.5.2017

Kredity

Režie, choreografie: Wim Vandekeybus
Tvorba a provedení: Anabel Lopez, Maria Kolegova, Yun Liu, Daniel Copeland, Saïd Gharbi, Jason Quarles, Flavio D’ Andrea
Text: Bart Meuleman a Ultima Vez
Umělecký asistent: Jerry Killick
Dramaturgie: Aïda Gabriëls
Scéna: Wim Vandekeybus, Meryem Bayram
Design zvuku: Charo Calvo
Spoluúčast na tvorbě zvuku a realizace počítačové hudby Ircam: Manuel Poletti
Pohybový asistent: German Jauregui
Design světel: Davy Deschepper, Wim Vandekeybus
Kostýmy: Isabelle Lhoas, asistence: Isabelle De Cannière
Technická koordinace: Davy Deschepper
Ozvučení: Bram Moriau, asistence: Martin Antiphon (Ircam)
Inspicient: Tom de With
Produkce: Ultima Vez
Koprodukce: KVS (Brusel), deSingel (Antverpy), Ircam-Centre Pompidou (Paříž)

www.ultimavez.com